Friday, July 22, 2011

Ucapan Pengurus Stesen Kali Kedua Tahun 2011

TEKS UCAPAN PERHIMPUNAN BULANAN OLEH PENGURUS STESEN IBU PEJABAT MARDI (22 hb Julai 2011 bersamaan 22Syaaban 1432H).




Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera
Yang di Muliakan Timbalan Pengurus Stesen


Yang di Muliakan Penolong Pegawai Penyelidik


Yang di Muliakan Ketua Pengawal Keselamatan


Yang di Muliakan Barisan Penyelia-Penyelia


Tuan-tuan dan puan-puan yang saya hormati sekalian,


1. Terlebih dahulu sama-samalah kita panjatkan kesyukuran ke hadrat AllahS.W.T. kerana dengan limpah kurnia dan izin-Nya dapat kita semua sekali lagi berkumpul di stesen ini untuk bersama-sama menjayakan Perhimpunan Stesen MARDI Ibu Pejabat buat kali kedua bagi tahun 2011.


2. Tidak terlambat juga saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah kepada yang telah berjaya naik pangkat dan mendapat Anugerah Pencapaian Cemerlang serta Anjakan Gaji. Serta mengucapkan selamat datang kepada En.Abdullah Salleh ,Penolong Pegawai Tadbir bagi menggantikan En.Nik Mohd.Adib Ghazali yang telah ditukarkan ke Pusat Sumber Manusia.

3. Pengurusan Atasan MARDI telah mengucapkan setinggi –tinggi terima kasih dan penghargaan kepada kakitangan stesen yang terlibat didalam perasmian stesen MARDI Tambun Tulang di Perlis dan Stesen MARDI Muadzam Shah, Pahang.


4. Saya ingin mengambil peluang ini untuk berkongsi maklumat serta menyampaikan arahan-arahan terkini dari pihak atasan serta membincangkan beberapa isu yang berkaitan rapat dengan stesen.


5. Pengambilan pekerja baru seramai 24 orang. Seramai 18 orang telah bersara pada tahun ini termasuk Mandor, Pegawai Keselamatan, Pemandu, Tukang, dan pekerja am.


Diharap penyelia –penyelia akan dapat membimbing pekerja2 baru ini kearah pekerja cemerlang dan dedikasi. Selain itu, permohonan penggantian lima (5) jawatan R4 perlu dibuat segera dengan pihak Pusat Pengurusan Stesen


6.Cuti Sakit. Pihak Stesen masih mengesan ada kakitangan yang memalsukan cuti sakit dengan tandatangan pegawai perubatan. Perbuatan ini adalah di pandang serius dan boleh di ambil tindakan di bawah Akta Badan Berkanun 605 yang membawa hukuman Buang Kerja.


7. Dimaklumakan juga dua (2) kafeteria telah beroperasi. Diharap kakitangan dapat makan minum di dalam stesen . Selain itu , tujuan mengadakan kafeteria ini adalah untuk mencegah staf keluar merata mencari makan/minum diluar pejabat. Diharap tidak ada masalah datang lewat atau sebagainya di kemudian hari.Harap tuan/puan menjaga masa supaya tidak terlama di kafetaria tersebut.


8.Mesin perakam waktu. Pihak stesen telah bincang dengan vendor untuk set swmula perakam waktu di tempat PRA dan Pengawal.


9.Hari Keluarga 2012 akan diadakan di Port Dickson. Borang borang akan diedar kepada sesiapa yang berminat boleh membawa keluarga bersama. Ambil lah peluang kali ini supaya dapat sama sama berehat dan bergembira bersama keluarga dan anak anak.




10.Pakaian Seragam: Untuk uniform tahun 2011 stor akan ambil kain dan akan buat segera. Arahan kena siap sebelum april 2011.Kain pekerja sudah dapat dan tunggu untuk anugerah sebutharga


Tindakan awalan pertanyaan harga daripada pembekal sudah dibuat . Minit ceraian perolehan akan dibuat . Sementara diharap kakitangan memakai pakaian seragam sentiasa apabila datang bekerja.






11. Staf bermasalah: Mohd Azmi telah dipanggil berjumpa dengan PS. Ada sedikit perubahan. Shahrizal sering tidak hadir. Surat berdaftar akan dihantar


Ariffin Othman semakin serius – Surat laporan kepada J/kuasa tatatertib telah dihantar untuk tindakan seterusnya.


Sijil Sakit dari hospital diragui kebenarannya kerana siri no. resit yang dikeluarkan hampir tetapi lat tarikhnya jauh berbeza – Kes ini dalam perhatian.






12.Perlantikan dan Pertukaran.:Pertukaran Pengurus Stesen.Pada 1hb Ogos 2011 saya tidak lagi menjadi Pengurus disini. Oleh itu diharap tuan/puan dapat memberi sepenuh kerjasama kepada Pengurus yang baru yang bernama En.Zainudin Zainol.Teruskan kerja kerja tuan/puan dan bekerja didalam satu pasukan.Bagi saya dimana bumi dipijak disitu langit di junjung.


13. Akhir kata; saya ingin mengucapkan ribuan maaf dan ampun sekiranya didalam pengurusan dan pentadbiran saya, terlepas pandang, terlepas cakap dan lain lain yang tidak enak di rasa saya memohon maaf daripada tuan/puan. Teguran serta tindakan saya adalah mengikut tanggungjawab dan amanah yang telah di berikan selama ini.






Dari Daik pulang ke Daik


Sehari hari berkebun pisang


Budi baik dibalas baik


Dalam hati dikenang orang;






Dari mana hendak kemana;


Tinggi rumput dari padi;


Hari mana bulan mana;


Dapat kita bersama lagi.






Dengan itu saya sudahi ucapan saya dengan wal billah taufik wal hidayah , wassallamalaiukum wrt. SELAMAT BERPUASA.

No comments:

Post a Comment

0 comments:

Post a Comment